قیمت شتر هم نجومی شد | شتر جوان نر سالم ؛ ۱۵۰ میلیون تومان !

بر اساس این گزارش قیمت یک شتر نر سالم در کاشمر حداقل ۹۵ میلیون تومان است. شتر ماده که بچه‌دار شده است نیز با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون آگهی شده است.
قیمت شتر هم نجومی شد |  شتر جوان نر سالم ؛ ۱۵۰ میلیون تومان !
کد خبر : ۶۲۷۵۹

حداقل قیمت یک شتر جوان نر سالم به حدود ۹۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. شتر در استان‌های شرقی نظیر خراسان و سیستان پرورش داده می‌شود، اما طبق اعلام پرورش دهندگان، تحویل در تمامی استان‌ها قابل انجام است.

بر اساس این گزارش قیمت یک شتر نر سالم در کاشمر حداقل ۹۵ میلیون تومان است. شتر ماده که بچه‌دار شده است نیز با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون آگهی شده است.

 بر این اساس بهای شتر با توجه به اندازه جثه و تیپ بدنی شتر، می‌توان وزن بالایی برای این جاندار در نظر داشت. متوسط وزن شتر زنده را می‌توان همچون وزن گوساله زنده و گاو در نظر داشت. وزن هنگام تولد شتر برای نوزاد در حدود ۲۵ الی ۲۷ کیلوگرم است. نوزاد شتر تا حدود ۸ ماهگی از شیر تغذیه می‌کند و بعد از آن از انواع علوفه مورد استفاده برای سایر شتر‌ها استفاده می‌کند.

وزن یک سالگی در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین تغذیه مناسب، در حدود ۱۵۰ کیلو گرم است. متوسط وزن شتر زنده نر بالغ در حدود ۳۸۰ و متوسط وزن برای شتر ماده نیز در حدود ۳۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

به این ترتیب قیمت یک شتر جوان با وزن متعارف حداقل ۹۵ و حداکثر صد و پنجاه میلیون تومان هزینه دارد. ۱۰ سال پیش در بهمن ماه سال ۱۳۹۳، قیمت یک شتر در خراسان رضوی بین دو میلیون تا هفت میلیون تومان فروخته می‌شد.

 به این ترتیب قیمت یک شتر ۴۷ برابر شده است. درصد رشد قیمت یک شتر زنده در محدوده ۱۰ ساله ۴۶۵۰ درصد گزارش شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر